Aankomst in Bhutan - Reisverslag uit Thimphu, Bhutan van Esther Blom - WaarBenJij.nu Aankomst in Bhutan - Reisverslag uit Thimphu, Bhutan van Esther Blom - WaarBenJij.nu

Aankomst in Bhutan

Door: Esther Blom

Blijf op de hoogte en volg Esther

20 November 2012 | Bhutan, Thimphu

De Mount Everest. Zo dichtbij dat ik ‘m bijna kan aanraken. De doorwaakte nacht in de transitruimte van Delhi is op slag uit m’n gedachten verdwenen. IK GA NAAR BHUTAN. Totdat het vliegtuig van Delhi naar Bhutan vertrok durfde ik niet te geloven dat het echt zou gebeuren. Maar nu lijkt niets me meer tegen te kunnen houden. Zelfs de Mount Everest niet, die er zo met zonsondergang best vriendelijk uitziet.

In het hotel ontmoet ik mijn collega’s uit Pakistan, Bhutan, Nepal en China. We kennen elkaar al jaren en zijn blij elkaar te zien. We praten elkaar bij over het wel en wee van onze families en ons werk. We feliciteren Babar uit Pakistan, die net zijn PhD gehaald heeft in China. Hij heeft onderzoek gedaan naar human-wildife conflicts, heel relevant in het grensgebied tussen Pakistan en China - Oost Turkistan - waar de sneeuwpanter nog voorkomt. Xiaohai uit China vertelt trots over zijn dochtertje Pipi die ik in China heb ontmoet en we speculeren wat het nieuwe Chinese regime China zou kunnen brengen.

Maar bovenal zijn we blij in Bhutan te zijn, waar geluk nog wordt gedefinieerd in termen van scholing, milieu, sociale ontwikkeling, in plaats van louter inkomen. Een detail dat me meteen opvalt: auto’s toeteren niet als idioten als ze door de bergen rijden, zoals in zoveel omringende landen. Ik kan niet wachten dit land beter te leren kennen. Maar eerst een goede nacht slaap.

  • 20 November 2012 - 18:18

    Anke En Aad Van Den Burg:

    Heel leuk dat je je verslag naar Bhutan ook naar ons stuurt. We zullen het met interesse lezen. Anke.
    Veel succes toegewenst. Knap hoor. Aad

  • 20 November 2012 - 19:09

    Opa:

    Leuk zo. Ze hebben daar toch een koning. Je weet het: greeting from my father. Doei

  • 20 November 2012 - 19:26

    Annemiek:

    Hee, leuk te lezen! Geniet ervan en slaap lekker, veel liefs, Annemiek

  • 20 November 2012 - 21:10

    Inge:

    Hee lieve Es!
    Wat kun je toch lekker schrijven.
    Super, die reis naar Bhutan. Ik verheug me al op het vervolg.
    X Inge

  • 21 November 2012 - 14:43

    Piet:

    Mooie en vooral ook nuttige reis toegewenst. Waarom mocht ik niet mee ... :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bhutan, Thimphu

Esther

Actief sinds 25 Feb. 2010
Verslag gelezen: 1128
Totaal aantal bezoekers 35042

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 20 Januari 2014

In de Amazone!

20 November 2012 - 29 November 2012

Saving wetlands sky high! Bhutan

09 December 2011 - 18 December 2011

Aan de oevers van de machtige Yangtze

30 November 2010 - 30 November -0001

Op de Tibetaanse hoogvlakte.....

Landen bezocht: